انتخابات

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : باید به سمت تحول در آموزش و پرورش و عدالت آموزشی و همچنین تحول در متون آموزشی و فرایندهای یاددهی و یادگیری حرکت کرد.

باید به سمت تحول در نظام و متون آموزشی حرکت کنیم

به گزارش قدس آنلاین، علی نیکزاد در جلسه علنی امروز و بعد از گزارش وزیر آموزش و پرورش در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ گفت: موضوع رتبه‌بندی معلمان به عنوان حق آنها، مدیون مجلس و همت شهید رئیسی است. در دولت شهید رئیسی بالغ بر ۲۰۵ هزار ردیف استخدامی داده شده که ۷۰ درصد آنها انجام شده و ۳۰ درصد در حال انجام است.

وی با اشاره به موضوع اعمال معدل در کنکور گفت: مجلس یازدهم مصوبه‌ای برای اعمال معدل در کنکور داشت که شورای انقلاب فرهنگی رد کرد. وزارت آموزش و پرورش آیین‌نامه‌ای تهیه کرده که یک بار امتحان برای اعمال معدل را مدنظر قرار دهند؛ نمایندگان خواستند این آیین‌نامه اصلاح شود که شما وعده آن را دادید.

نیکزاد همچنین گفت: در موضوع مربوط به حوزه آموزش و پرورش تنها از مباحثی همچون حقوق، فضای فیزیکی و ساختمان صحبت می‌شود حال اینکه باید به سمت تحول در آموزش و پرورش و عدالت آموزشی و تحول در متون آموزشی و فرایند یاددهی و یادگیری و همچنین تقویت معاونت پرورشی حرکت کرد.

وی همچنین بر لزوم توجه به صندوق ذخیره فرهنگیان، وضعیت حق‌التدریسی‌ها و پرداخت معوقات معلمان شرکتی تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.